2012-11-14

Flaskkort till mor och moster

2 flaskkort till 2 systrar.
2 bottlecards to two sisters.
 RosMarie fick ett flaskkort i lila.
RosMarie got a bottlecard in purple.
 Här har jag använt mig av en sittande Magnolia, som jag har färglagt med distress inks,
även banderollerna är från Magnolia. På dessa har jag skrivit grattis och namnet och
satt 3D kuddar under för att få lite distans till allt det andra.
Därefter har jag pyntat ordentligt med blommor, spetsar och blader.
Swirlen bakom Tilda är utskuren från min slice och fjärilen är från en av Martha Stewarts punchar.
Here I have used a sitting Magnolia, which I have colored with distress inks, even the banners are from Magnolia.
On these I have written congratulations and name and put 3D pads under to get some distance to everything else.
Thereafter I have firmly decorating with flowers, lace and leaves.
 The swirlen behind Tilda is cut from my Slice and the butterfly is from one of Martha Stewart punches.


*********
 

 Sonjas flaskkort blev i beiget/brunt.
Sonja bottlecard became in beige / brown.
 Jag har använt ett liknande papper som i RosMaries kort.
Likadan Magnolia men med andra distressfärger. Även banderollerna.
Här har jag inte använt någon spets men däremot har jag punchat ut en remsa från
en av Martha Stewarts kantpunch och lagt underst, i mitten.
Den cirkel som Tilda sitter i är utskuren med slice och fjärilen som är från en punch av Marta Stewart.
I have used a similar paper as in RosMaries cards.
Same Magnolia but with other distress colors. Even the banners.
Here I have not used any lace but I punchat out a strip from one of Martha Stewart border punch and added at the bottom, in the middle. The circle Tilda sits in is cut with the slice and then the butterfly is from a punch by Martha Stewart.
 
Farbrorkillen ;) blev nöjd och som det hördes så blev även hans morza och moster det också.
Då blir jag också glad och nöjd!
Uncleguy ;) was pleased and as I were told so was his mother and aunt also.
Then I'll get happy and satisfied!
Ha det gott!
Kramiz!
Have a great day!
Hug!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar